Saturday, November 27, 2010

Monolog Gadis berjilbab merah (episod 4)


Entah mengapa hatku berdebar-debar hari ni...

adakah disebabkan mimpi malam tadi...mimpi yang sedikit menganggu jiwa dan nurani ku...

Buat pertama kali dalam hidupku berminpi sedemikian...

Didalam mimpiku ,ku dapat rasakan aku berada disebuah kawasan taman yang indah...

Gambaran taman itu terukir jelas diminda ku...

pohon-pohon hijau merimbun...

Burung-burung berkicau riang..

ada air sungai yang mengalir tenang...dan aku dapat melihat jelas akan anak-anak ikan berenang bebas...

tiba-tiba aku mendengar seseorang memanggil namaku...

Atonansi suara yang menyebut nama ku amat berlainan...

lembut dan penuh kasih sayang....

entah tiba-tiba aku merasa bahagia bila dipanggil dengan nada sedemikian...

Ku mulai mencari arah suara itu...

dan aku ternampak dari jauh...susuk badan yang kabur..

ku mulai berjalan kearahnya dan...berhenti..

berhenti dibelakangnya...apabila dia menoleh...

serta merta aku terjaga dari mimpi...

Astaqfirulllahalazim..ucapku..dan ku mulai terdengar sayup-sayup suara azan..

Ya Allah...hidup ini penuh dengan teka teki dan rahsia...

Aku segera bingkas bangun lalu mengemas katilku...dan terus membersihkan diri untuk mengadap Sang Pemilik CInta Teragung..

Seusai solat subuh...aku mulai berfikir akan mimpi sebentar tadi...entah kenapa hati ini bagai ditiup rasa bahagia dan tenang ..

ahh..mimpi ini mainan tidur..perlukah aku menghabiskan masa ku dengan memikir perkara maya sedangkan diriku ini masih ada perkara realiti yang harus diselesaikan...Ayuh,nur..bangkit dari lamunan...makmal di universiti sudah menunggumu untuk menyudahkan eksperimen projek akhir..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...