Thursday, September 2, 2010

Monolog gadis berjilbab merah episod 2

"Nur,nur.DR mahu jumpa kamu"kata aina

ahh sudah..ape plak yang x kena nih...

adakah tugasan ku tidak memuaskan hatinya.

Ya Allah..Bantulah hamba mu ini,kuatkanlah hati ku utk berhadapan sebarang kemungkinan


'Masuk'ya

Dr,apa perkara yang prof nak beritahu saya?

oh,ini mengenai tugasan kamu ni,saya nak tunjukkan pada pelajar saya di kuliah akan datang..boleh ka?

oh,ingat apa..hatiku berbisik

insyaallah,boleh Dr..

Pelik,memang pelik betul lecturer aku sorang ni..tapi aku dan kawan-kawan aku sedikit kagum dengan percapaian lecturer muda ini..umurnya yang baru mencecah 28 sudah mendapat gelaran Doktor falsafah..

Teringin utk ku menjadi sperti dia..namun masalah kewangan yang menghimpit diri ku memaksaku utk menangguhkan dulu lanjutan pengajian ku selepas ini..biarlah aku grad dgn sarjana muda ini..itu sudah cukup membahagiakan ibubapaku..Insyaallah mak,nur akan grad x lama lagi...nanti nur pakaikan topi konvokesyen dikepala mak dan abah.Biar kita sama-sama merasai kehangatan kejayaan itu nanti...alamak,aku kena mengajar tuisyen ni..


BERSAMBUNG

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...